Аналітичні статті

03 липня 2019 року Велика Палата Верховного Суду відступила від висновку Верховного Суду України у постанові №6-144цс14 від 24.09.2014р. та дійшла висновку, що Тарифи з обслуговування кредитних карт «Універсальна», Умови та правила надання банківських послуг в АТ КБ Приватбанк, що містяться на сайті банку не можуть бути частиною кредитного договору, якщо вони не визнаються боржником та не містять його підпису.

Доволі часто на практиці господарюючі суб’єкти стикаються із ситуацією, коли перевірка призначається дещо не у класичний спосіб, а саме на підставі ухвали слідчого судді за клопотанням слідчого або прокурора. Такий спосіб має певні плюси для слідчих органів, а деякі «недобросовісні» працівники таких органів зловживають такими перевагами на свою користь.

Зокрема, основною перевагою такої перевірки – є формальна законодавчо встановлена неможливість оскарження ухвали слідчого судді про призначення перевірки, що викликана змістом статті  309 КПК України. За таких умов, оскарження такої ухвали здебільшого приводила до відмови у відкритті апеляційного провадження.

Мало хто звертав увагу з жителів м. Запоріжжя (оскільки для нас поки що така інформація є не дуже актуальною), що наприклад у м. Дніпро інспекція з питань контролю за паркуванням вже активізувалася та з березня 2019 року працює на повну силу. При цьому кількості її співробітників (42 спеціаліста) може позаздрити навіть будь-яка державна інспекція.

До того ж, не дивлячись на задекларовану немалу кількість напрямків діяльності, виходячи із даних зазначених на сайті Дніпровської міської ради, вони вочевидь зосередились на контролі за дотриманням правил паркування учасниками дорожнього руху.

Тож розберемося, які є повноваження у інспекторів з паркування, та чого очікувати від їх дій.

Розглядаючи справу №712/7385/17 Велика Палата Верховного Суду висловила правову позицію:

«Оскільки дії відповідачів щодо складання протоколу про адміністративне правопорушення без ухвалення рішення про притягнення особи до адміністративної відповідальності не породжують правових наслідків для позивача та не порушують його права, то вони окремо від постанови суду про притягнення до адміністративної відповідальності не оскаржуються».

Оскільки надання кредиту - це обов'язок банку за кредитним договором, то така дія як надання фінансового інструменту не є самостійною послугою, що замовляється та підлягає сплаті позичальником. Оскільки надання фінансового інструменту у зв'язку із наданням кредиту відповідає економічним потребам лише самого банку, то такі дії не є послугами, що об'єктивно надаються клієнту-позичальнику.

04 квітня 2018 року набрав чинності у повному обсязі Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин» (далі – Закон №2042), який дещо змінив порядок здійснення контрольних заходів у сфері безпечності харчових продуктів.


Вказаний закон визначив наступні заходи державного контролю: моніторинг, аудит, інспектування.